Masina second hand

<< inapoi
Masini second hand

 

 

Western Union lanseaza campania "Fereste-te de fraude!" si le recomnada consumatorilor sa fie precauti cand cumpara o masina second hand de pe internet

 

 

Western Union lanseaza campania "Fereste-te de fraude!" care are ca scop informarea consumatorilor despre cum se pot feri sa nu devina victime ale fraudatorilor atunci cand fac transferuri de bani. Campania va include o serie de sase caricaturi semnate de Ion Barbu care vor ilustra cele mai frecvent intalnite scheme de frauda si modalitatile prin care consumatorii le pot identifica, astfel incat sa nu cada victime ale escrocilor.

 

"Ca furnizor de servicii financiare, Western Union acorda o mare importanta protectiei consumatorilor sai. Este, insa, o realitate regretabila ca sunt utilizate adesea servicii legitime pentru derularea unor activitati frauduloase. De aceea, lansam campania "Fereste-te de fraude!" prin care ne dorim sa crestem nivelul de informare al consumatorilor nostri asupra diferitelor tipuri de frauda, dar si asupra semnalelor de alerta de care trebuie sa tina cont pentru a face transferuri de bani in siguranta", declara Daniela Budurea, Country Director Romania si Bulgaria, Western Union.

 

Seria de caricaturi va ilustra sase scheme de frauda dintre cele mai frecvent intalnite: oferte de masini second-hand pe internet, oferte de apartamente ieftine de inchiriat sau de cumparat pe internet, licitatii online pentru diverse produse, loterii cu premii sau vize, oferte de locuri de munca in strainatate si castigarea unor premii surpiza.

 

Campania va demara cu prezentarea mecanismului de frauda cu masini second hand la preturi irezistibile pe internet.

 

Inselatoria folosita de escroci ii vizeaza pe cei care cauta masini second hand pe internet. Astfel, pe site-urile de profil, apar anunturi foarte tentante care, in esenta, spun cam aceeasi poveste: masina e de fabricatie occidentala (Opel sau Volkswagen), are in jur de 6 ani vechime, putini kilometri parcursi, iar pretul, negociabil, in jur de 2.000 de euro. Dupa ce victima se arata interesata de oferta si suna la numarul de telefon din anunt (care, de regula, este de pe o cartela pre-pay), proprietarul autoturismului ii propune sa tina corespondenta doar pe e-mail, motivul invocat fiind acela ca se afla intr-o zona unde "semnalul la telefon nu e prea bun". Dupa vreo doua saptamani de discutii, perioada in care presupusul vanzator ii castiga increderea victimei si ii mai lasa cateva sute de euro din pret, se trece la tranzactia propriu-zisa. Pentru a-i spulbera orice indoiala, vanzatorul ii cere clientului sa faca o operatiune aparent ciudata: sa-si trimita banii siesi, prin Western Union, in alt oras (locul in care eventual urmeaza sa se realizeze si transferul de proprietate al masinii) si ulterior sa-i furnizeze, pe mail, copia cu dovada acestei operatiuni. Pretextul invocat de vanzator este acela ca nu vrea sa faca drumul degeaba ca sa-i aduca masina, clientul trebuind sa dovedeasca faptul ca este serios si detine intr-adevar suma ceruta. Toata povestea pare credibila, numai ca, in momentul in care cumparatorul se prezinta la ghiseul Western Union la care si-a trimis banii, constata ca acestia au fost ridicati, in numele sau, de alta persoana. Banii sunt ridicati de vanzatorul-escroc cu un act de identitate falsificat, folosind codul MTCN (numarul de control unic care nu trebuie dezvaluit decat destinatarului).

 

Indiferent de mecanismul folosit de escroci, cea mai buna metoda de prevenire a fraudelor ramane informarea. Campania Western Union isi propune sa traga un semnal de alarma si sa ajute consumatorii sa identifice situatiile de frauda prin recunoasterea unor elemente comune:

 

Daca o oferta pare prea buna pentru a fi adevarata, probabil ca asa si este.

Fiti intotdeauna precaut cand vi se solicita orice tip de plata inaintea livrarii produsului, a vizionarii aprtamentului, a masinii sau inaintea semnarii unor forme de angajare pentru munca in strainatate.

Fiti precaut atunci cand ofertele promit produse la preturi mici, case, apartamente de inchiriat cu mult sub pretul pietei sau salarii mari pentru posturi care nu necesita experienta, oferind totodata garantia angajarii.

Daca comunicati cu angajatorul sau vanzatorul prin e-mail, verificati daca acesta foloseste corect limba romana. Punctuatia, greselile de ortografie sau greselile de gramatica reprezinta, cel mai adesea, un semnal de alarma. De asemenea, acordati atentie si adresei de e-mail, fraudatorii folosind, de obicei, adrese generice si nu specifice companiei din care pretind ca fac parte.

Fiti precaut atunci cand discutati cu persoane care pretind ca locuiesc in alta tara sau sunt plecati din tara in interes de afaceri. Fraudatorii folosesc aceasta scuza pentru a evita o intalnire fata in fata.

Daca aveti de-a face cu o agentie sau o companie necunoscuta, contactati Oficiul pentru Protectia Cosumatorului pentru a verifica daca au fost depuse plangeri.

Nu uitati ca Western Union nu va recomanda sa utilizati transferul de bani catre persoane straine sau catre cineva a carui identitate nu o puteti verifica.

 

Western Union ofera consumatorilor servicii de incredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de retinut ca un transfer de bani poate fi ridicat intr-o perioada scurta de timp de la trimitere – chiar in cateva minute – iar, dupa ce suma a fost ridicata, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obtine banii inapoi de la Western Union, chiar daca transferul a fost rezultatul unei fraude.

 

Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfasura in Romania si Bulgaria in perioada august 2012 – septembrie 2012.